Kjøpsbetingelser
For deg, som er en privatperson, gjelder fjernkontraktsloven (se nedenfor angående angrerett) og forbrukerkjøpsloven, som har strenge bestemmelser, noe som betyr at loven gjelder, selv om du har avtalt noe annet. For selskaper gjelder kjøpsloven, som er dispositiv, noe som betyr at avtaler mellom selskaper først og fremst gjelder for loven.
Vi følger personopplysningsloven. Når du som privatperson har registrert og lagt inn bestillingen din, godtar du også at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg på best mulig måte. Vi beskytter informasjonen din i henhold til personopplysningsloven, og du har rett til å få tilgang til informasjonen og å få den slettet hvis du ønsker det.
Hvis noen vilkår blir funnet å være ugyldige i henhold til det som gjelder i henhold til norsk lovgivning, betyr ikke dette at kjøpsbetingelsene blir ugyldige i sin helhet, men den ugyldige tilstanden skal i så fall erstattes med tilsvarende lovtekst.
Garanti
Garantiperioden for Dräger Alcotest 3820, 4000, 6000, 5820, 6820 og 7000 er 24 måneder, forutsatt at kalibreringen utføres av Alcotrack Norge AS.
Garantiperioden for Dräger Alcotest 3820 er 24 måneder, forutsatt at kalibreringen utføres av Alcotrack Norge AS senest hver 12. måned *
Garantiperioden for Dräger Alcotest 4000 er 24 måneder, forutsatt at kalibreringen utføres av Alcotrack Norge AS senest hver 12. måned *
Garantiperioden for Dräger Alcotest 6000 er 24 måneder, forutsatt at kalibreringen utføres av Alcotrack Norge AS senest hver 12. måned *
Garantiperioden for Dräger Alcotest 7000 er 24 måneder, forutsatt at kalibreringen utføres av Alcotrack Norge AS senest hver 12. måned *
Garantiperioden for Dräger Alcotest 5820 er 24 måneder, forutsatt at kalibreringen utføres av Alcotrack Norge AS senest hver sjette måned **
Garantiperioden for Dräger Alcotest 6820 er 24 måneder, forutsatt at kalibreringen utføres av Alcotrack Norge AS senest hver sjette måned **
* Alcotrack Norge AS sender en forhåndsbetalt postpakke fra Posten hver 12. måned til alle kunder som kjøpte en Dräger Alcotest 3820, 4000, 6000 og 7000.
** Alcotrack Norge AS sender en forhåndsbetalt postpakke fra Posten hver sjette måned til alle kunder som har kjøpt en Dräger Alcotest 5820 eller Dräger Alcotest 6820.
Pakken skal brukes av kunden for å innsende promillemåleren til kalibrering som skal utføres av oss for at garantien skal gjelde. I forbindelse med at pakken sendes ut fra Alcotrack Norge AS til kunden faktureres kunden for kalibrering i henhold til gjeldende prisliste som du finner på http://www.alcotrack.no
Dräger Alcotest 3820 (multilingual) og Dräger Alcotest 4000 (multilingual) må aldri kalibreres av andre selskaper av tekniske årsaker bl.a. tilgjengelighet på kalibreringsprogrammet Dräger Diagnostics ver. 2.1.1.64. Skader på produktet forårsaket av driftsfeil, håndteringsfeil (gjelder også via Diagnostics), konfigurasjonsendringer (via Diagnostics), oppdatering av firmware / programvare (via Diagnostics) eller grovt misbruk av brukeren dekkes ikke av garantien.
Bestilling
Hvis du er under 18 år, må du ha foreldretillatelse. Slik tillatelse kan gis ved at en forelder sender sin uttrykkelige tillatelse til oss via e-post. Alle falske ordrer blir sporet og rapportert til politiet, og hvis vi har fått økonomisk skade, vil vi kreve erstatning.
Betaling og levering
Når du legger varer i handlekurven og går til kassen, er det tydelig hvilken betalingsmåte * gjelder, om prisene er inkludert eller eksklusiv merverdiavgift og hvilken momssats som gjelder i et gitt tilfelle. Levering vil skje innen 1-2 dager med mindre det er oppgitt når du bestiller at leveringstiden er lengre.
I tillegg til prisen kan det være kostnader for frakt. Disse blir deretter oppført i nettbutikkens kasse. Normalt tilkommer ingen ekstra avgifter, men hvis dette er tilfelle, vil det være klart under bestillingsprosessen.
*) Klarna faktura
Kredittperiode: 30 dager.
Faktureringsgebyr: 0 SEK
Kredittgrense: Etter kredittsjekk
Betalingsmodell: Hele beløpet eller minst 1/24 av gjenværende gjeld per måned.
I nettbutikken kan varer merkes med leveringsindikasjon. Vi forbeholder oss retten til å slette ikke-leverbare varer fra bestillingen din med et prisfradrag for det samme. Hvis du ønsker å bestille en annen, tilsvarende vare, er dette å anse som en ny ordre. Hvis du ønsker å kansellere en vare på grunn av forsinket levering, er dette mulig til varen er gjennomført, dvs. at en faktura eller fraktdokument er opprettet. Delleveranser skjer bare etter din forespørsel og medfører ekstra fraktkostnader for deg.
Når du bestiller, oppgis det i kassen hvilken leveringsmetode (Posten eller DHL) som gjelder. Det er ditt ansvar å sørge for at adressen du oppga på bestillingstidspunktet er riktig. Levering skjer kun i Norge, med mindre annet er oppgitt.
Kalibrering
Avbestilling må gjøres før 3 - tre dager, ellers belastes hele gebyret.
Uavhentet forsendelse
Det er ditt ansvar å innløse forsendelsen på leveringsstedet innen den tid som er angitt i varselet. Hvis du ikke kan motta pakken ved levering, eller ikke henter pakken på leveringsstedet, vil den bli sendt tilbake til oss, og vi kan da belaste deg et rimelig beløp for frakt og administrasjonskostnader. Hvis denne kostnaden ikke blir betalt, blir kravet om innsamling sendt inn.
Endring av ordre
Du kan gjøre endringer i bestillingen av lagerførte varer til ordren er utført. Hvis endringen blir godkjent, vil eventuelle prisforskjeller bli avgjort i henhold til prisen, som gjelder på tidspunktet for endringen. Privatpersoner har angrerett, se under overskriften "Angrerett".
Endring av ordre
Du kan gjøre endringer i bestillingen av lagerførte varer til ordren er utført. Hvis endringen blir godkjent, vil eventuelle prisforskjeller bli avgjort i henhold til prisen, som gjelder på tidspunktet for endringen. Privatpersoner har angrerett, se under overskriften "Angrerett".
Kansellering
En avbestilling er ikke gyldig før du har mottatt bekreftelse fra oss. Du kan kansellere bestillingen din uten kostnad før bestillingen er utført. Etter denne tiden er du, som bestilte til firmaet ditt, forpliktet til å motta leveransen. Privatpersoner har angrerett, se under overskriften "Angrerett". Bedrifter som kansellerer en skreddersydd vare må betale kompensasjon for kostnader som er påløpt frem til kanselleringen og for non-profit.
Angrerett
Som privatperson har du, i henhold til lov om avstandskontrakter, rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager. Du har heller ingen angrerett hvis du bestilte en vare som ble produsert i henhold til instruksjonene dine eller som ellers har fått et tydelig personlig preg. Vær oppmerksom på at det i henhold til loven er du som skal betale for returfraktkostnadene, og ved lov kan du betale for en avskrivning av en vare i den grad det skyldes at du håndterer varen i større grad enn det som var nødvendig for å bestemme dens egenskaper eller funksjon.
Uttaksperioden begynner den dagen du mottok varen. Hvis du bestilte flere varer eller varen du bestilte består av flere deler, begynner uttaksperioden å løpe når du har mottatt henholdsvis den siste varen og den siste delen av varen. Angrer du på kjøpet, må produktet returneres ubrukt, i uskadet stand og med ubrutt emballasje / tetting / teknisk tetting.
Hvis du ønsker å utøve din angrerett, følger du instruksjonene under fanen "Kundeservice". Du vil uten forsinkelse motta en bekreftelse på at vi har mottatt varselet ditt, hvoretter vi vil avgjøre om du oppfyller vilkårene som kreves for å kunne bruke angreretten. Du vil da motta et svar via e-post fra oss, i så fall med informasjon om hvordan du returnerer varen.
Ved mottak av den returnerte varen vil kjøpesummen bli refundert til deg innen 14 dager fra den dagen vi mottok varselet om angrerett.
Tjenester: Hvis du bestiller en tjeneste, starter uttaksperioden den dagen vi bekreftet bestillingen din. Hvis du har gått med på å starte en tjeneste og den er fullført, kan du ikke angre på det, hvis du tidligere har sagt ja til å frafalle angreretten. Du har heller ingen rett til å angre på om tjenesten ble startet i løpet av uttaksperioden med ditt samtykke, og tjenesten på grunn av sin art ikke kan returneres, hvis forseglingen er brutt eller du har registrert lisensen.
Klager og tilbakekjøp i noen tilfeller
Hvis du som privatperson har mottatt et skadet produkt, eller hvis vi har sendt feil vare, må du klage på varen så snart som mulig og senest innen 2 måneder etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Klageperioden er maksimalt 3 år, avhengig av produktets art og eventuell garanti.
Hvis du har mottatt et skadet produkt, eller vi har sendt feil vare, må du klage så snart som mulig etter at du mottok varen.
Det gjelder både privatpersoner og selskaper at de skadede og feil sendte varene må returneres i samme emballasje og med samme transportselskap som da den ble mottatt, sammen med en detaljert beskrivelse av feilen.
I så fall må du klage via nettstedet vårt ved å følge instruksjonene under fanen "Kundeservice".
Hvis vi ikke kan sende en ny vare til deg innen rimelig tid, vil vi refundere returfrakten og det du betalte for den ødelagte eller feil sendte varen.
Kompatibilitetsproblemer oppstår ofte mellom forskjellige produkter, og vi anbefaler derfor at du finner ut så mye som mulig før du bestiller for å unngå unødvendige kostnader.
Frakt - estatning og ansvarsbegrensning
Vår ansvarsbegrensning reguleres av Postens generelle leveringsvilkår for posttjenester datert 01.07.2019.
https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar
Utskriftsfeil etc.
Vi forbeholder oss retten til å gjøre trykkfeil samt feil i informasjon og spesifikasjoner angående varer og tjenester som vises i vårt sortiment.
Force majeure
Begge parter skal være unntatt fra oppfyllelse av avtalen hvis ytelse er forhindret eller vesentlig hindret av en omstendighet som en part ikke med rimelighet kunne ha hatt kontroll over eller forutsett. Følgende og lignende omstendigheter skal anses å utgjøre grunner for unntak der de forhindrer eller hindrer fullførelsen av avtalen: brann, krig, mobilisering, rekvisisjon, beslaglegging, valutarestriksjoner, generell mangel på varer, mangel på transportmiddel, streik, lockout, strømbrudd, restriksjoner på strøm og feil i eller forsinkelser i leveranser fra underleverandører basert på en omstendighet nevnt i dette avsnittet eller andre omstendigheter utenfor en parts kontroll, som enten hindrer eller hindrer en parts opptreden i en slik grad at den bare kan finne sted til et unormalt høyt nivå;
Tvist
Forbrukerrådet gir en gratis prosedyre, som privatpersoner kan bruke i tilfelle en tvist. Vår policy er å alltid følge Forbrukerrådets anbefalinger. Tvister mellom selskaper avgjøres av en generell domstol.
Oppdatert: 2021-01-21
Alcotrack Norge AS
Radarveien 46
1152 OSLO
Telefon: +4798903770
E-post: [email protected]
Org. nr. 921136145